5.29.2009

Exam...


Shida... n Nadia.. nie seblum start exam lg.......nie kira exam yg keberapa x pun aku dah tak ingat...tak passss..passss jugak lg..payah tul MARDI nie nak bg lulus ....kasi la kat kami nie naik gaji.......

PIZZA...JJ


nie hari isnin....p mkn pizza kat jj...Dany nak oder tu..hehehe
iqbal tidur masa tu...

pilih pizza per nak tu...hihih...

sedappnya......tak leh mkn lg gigi tak de.....

Kursus Fail De Rhu Resort..


nie penceramah kami masa kursus tu... Tuan Hj Rahim & En Hasbullah... ada lg penceramah lain tpi tak smpt nk curi2 ambik pic...

nie dlm kelas la mula2 leh la pilih dok n geng 1 meja...lepas tu esok mlm nya.....jengjeng....hehe dah kena pecah la dok asing2...sebb ada aktiviti kumpulan..kena la bercampur n lain2..tapi tak kisah sebb semua pun dr mardi jugak.....nie yg bersepah2 atas meja tu konon2 bat keje la heheheh.......akunya meje la ....aku kmpulan 7 ada 10 org 1 kmpulan....

nie ptg baru sampai kat De Rhu Resot tmpt kami menginap n kursus dijalnkan....tengok tu kak ju dianya senyum smbil bat air.....

nie lak esok pgnye sarapan kat tmpt lain ...tapi msih resort yg sama la...itu sebenarnya dah habis sampah msuk blik dlm mangkuk tu ..utk mengaburi ...sugar n cofee mate yg dah ilang semuanya...kehkehkeh.......

kami di bawa singgah melawat ke Stesen MARDI SG Baging....tengok ada apa yg ada kat sini...kandang kmbing...

di beli taklimat sikt tntang MARDI Sg Baging nie.... pas2 dpt mkn sata keropok lekor... n yg best minum kelapa muda yg sedap sangat................minum la smpi kembong.....kehkehkeh tak de pic sebb tengah pulun mkn.....

nie la kmbing2 yg ada...n pic atas bas masa pejalanan ke Kuantan n Kak ju....

5.21.2009

Check Up Dany Hpital Serdang


nie semlm pg bwa Dany g CheckUp kat hospital Serdang.. ..boring tungu situ lma snap la 2 ,3 pic .....ada la dlm 4 jam...dri pg smpai thari...p susulan rawatan slepas kluar dr Hospital la ..sebb ada ASMA ..tp dlm peringkat awal....sebb seblum nie 1 minggu 2x p abik gas kat klinik.....msk hospital blan 2 ri tu ..dok ulang alik p CkUp hpital la slalu....nsib la jgak dpt tau awal..dpt la cegah cpt..nie pun Doktor ckp semlm ..Dany dah baik ..... cuma klu berulang lg truk cam dlu kna bwa cpt la....ssh nak tiduq mlm kalu dany jadi sesak nafas..dah mcm2 aku bat..letak vick kat idung lher ,blakang nak bg dia snang tiduq mlm..kalu tak kjap2 nagis kjap2 nagis....cuma skarng nie pun cuba elakkan dari selesema batuk yg kerap....tkut jadi blik...tpi setakat nie Alhamdulillah dah tak de la jadi cam tu kalu selesema pun cpt2 bg ubat jngan krap bsah kpala kna air ..bg cpt kering..ada ubat khas utk titik dlm idung...dmam pun tak slalu ...kira ok la...dah close kes dah ....tak yah p check hpital ..cuma ikut susulan ke klinik biasa ..yg tiap2 blan tu...utk tau perkembangan tinggi brat ..sebb brat pun naik skit jer...dll. Doktor siap ckp ngan Dany lg..dah jangan msuk hospital dah...jangan skit2 lg...hihihi.....

tengok tu Dany ceria jer.....awal2 pg dah jaga ..selalu cam tu time aku siap2 nak p keje jer mesti Dany jaga..mula la merayap dok tak diam.....
gigit2 ...mainan tak bawa.. stroller pun tak bwa jenuh la aku dok meriba ..kejap2 dukung jln...dia dok tak diam nak turn sebb nampak budak2 lain ramai kat situ nak berkawan la konon....

MyEm0.comMyEm0.comMyEm0.com

5.18.2009

Cyberjaya


iqbal n kak.Tirah anak Cik Jue dok depan umah mama sue..uminya tak ikut sebb kena OT so mama sue la ajak ikut sian lak tengok masa tngah2 siap nak keluar tu..adik2 dia pun sama la takleh la MAMA SUE nak bawa smua..tak tkawal lak yg kecik2 tu nnti..kan.....
Ahad p bawa anak2 mandi kat kolam kat kelab cyberjaya..suke la mandi tak kira panas terik..nie la papa dah berminggu2 janji n iqbal nak bawa p mandi kolam.. minggu nie baru jadi p..sibuk jer hari minggu ngan acara golfnya...info; utk kanak bawa dari 5 tahun kebawah'' FREE '' kanak2 6 thn n Dewasa RM2.00 jer... kat sana bukan ada kolam renang jer ada .....gelanggang futsal, badminton, table snooker pun ade..dekat n track gokart...taman permainan..n bayk lg la..aktivi2 sukan yg lain.....selmt beristirehat di hujung minggu...

nak ajak balik pun bukan main susah semua tak nak blik....nak mandi lg tak puas..kebetulan ada abg yg jaga kolam tu nak buh ubat dlm kolam di arahkan naik semua tu yg boleh balik ..cakp kat anak2 tak leh mandi sebb dah buh ubat nnti gatal2 badan....tu yg leh siap2 blik...dah letih dah kenyang mkn roti canai mee goreng nie nak blik dah la...dlm kete dah letih la masing2 ngantus..tanya sorg2 syok tak''masing2 jawap''syok''....tanya nak dtg lg jawap ''nak'' suh dok diam dlm kete baik duduk''kira dengar ckp la kejap kan''pas2 ckp lepas nie sampai umah tukar baju tidur''jawap ''ok''pas2 ckp lepas bangun tidur mandi baca buku dia jawap'' taknak la baca buku'' hihihi...

Iqbal N Ain 2 2 nie kawan balik la tapi kejap gaduh kejap2 baik ... nak brg ker bda mkn ker kalu n Ain mesti nak same...karang iqbal tu suka bandingkan ayat dia selalu cam nie la''kita samakan ..samakan...mama ''
mama su n umi yana...
Adik kepanasan n ngantus sangat tu..nak tidur tak boleh panasss.. tak de angin sama masa tu.....sebb time2 gini kat umah mmg adik dah nyenyak tidur..abg daniel n iqbal berpeluk kat ujung tu ha.. sebb iqbal merayap jerrr bukan dia takut pun.. berenang tak pandai dia jln jer dlm kolam tu...hihihi
habis sangat cam nie la dia main kat tepi kolam..mula2 sampai tu dia dah tanya ''mama mana pasir''iqbal n Ain tanya..sebb mula2 janji nak bawa p mandi kat tasik buatan kat putrajaya kat sana leh main pasir tu bawa brg mainan last2 papa nak dtg cyberjaya sebb nak g main golf sama kat situ...

MyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.Com

5.14.2009

IqBaL & LeGoNyA...


update....betuk lain lak iqbal bat...hehe msti nak 3 jugak yg sama bentuk...w/pun kecik ke besarker...payah nie nak layan....his his his

iqbal n lego nya.. nie papa la yg beli..ikutkan aku mmg tak nak kasi tapi papa balik dri keje trus bagi..sebenarnya bukan apa mama nya yg malas nak kemas umah bersepah lego sana sini..hehehehe.....iqbal suka la main lego ..kat taska dia dok main hari2... '' yeh yeh papa bli mainan''..tapi tak per la dah bli pun...kdg tu ada rajin dia kemas sendiri kalu malas dia biar jer la sepak sana sini....iqbal kalu mainan ke VCD yg baru bli sampai tengah mlm la dia nak main n layan..yg tak bestnya n aku2 sama lak tu kena layan sampi ke tengah mlm...siap suh teman dia main tengok tv kerr... kadang ada sampai kul 3 pg dia boleh tahan matanya tak mau tidur...

tengok la dia tunjuk kat aku apa yg dia bat..iqbal ckp nie kuda..(anak kuda ,mama kuda ,papa kuda)tengok sama bentuk dia bat tapi pandai lak bat lain2 saiz....

iqbal ckp..''jap jap nak susun cantik2 dulu la mana...'' ''cntik tak mama'' ''abg bat''....dah siap susun ''wahh hebatnya''....terkeluar dr mulut nya...ada lg ayat2 yg aku pun nak tegelak bila dia kadangkala dia sebut..'
'jangan bahaye''
'' baik boss''
'' ok boss ''
''bagusnyaaaaa''
''wahhhhhh hebatnyaaaaa''
''errmm sedapnyaaaaaaaaa...''
MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com