10.23.2012

3 Hulubalang Beta




lynnnnn....

Anak Ketam Goreng Rangup

 n3 yg sangat lama aku simpan...hehehe belum bersalin lg....dengar cita dr abg2 kat opis nie la sedap kalu mkn anak ketam goreng...per lg..sebb permintaan mak buyung masa tu...ketam ni di tangkap sendiri org abg kat opis aku..kat Bagan Lalang...ambik ko nak mkn sangat....mmg sedap sangat2...aku pun tk ingat berapa puluh ekor anak ketam nie aku tibai...tk payah buang2 kulit..n kulit2 tu rapuh rangup....mkn lak panas2...celur tepung lg...layan...anak2 pun suke..tk pernah mkn...aku pun tk pernah mkn jugak seblum nie pun...


10.22.2012

Jambu la ko Dany..Pink



tengok tu moto pink yg ko minat Dany...his..suh pilih kala lain n moto lain tk nak..tk dah le laki tk ganeh la ...naik moto jambu....his..lyn la ...dh nak jugak...bukan boleh salah lalu jln..nampak jer ..kat mana ade mainan...jum blik ...sudah2....

10.19.2012

vitato


aduh ..dri semlm smpi ker hari nie dok sibuk menjual keledek vitato nie...impot dr Telong...
5kg.RM7.50 murah jer..kalu kat luar mahal..org ckp la...
hehehe ....lyn gilos byk nie .........tk bat keje la aku..dok menjual yer...tdi pg dah jual MANGA dr Bukit Tangga....perrr... nie bru nk gadap pc..bat keje....sori bos..saya sibuk dr bos lak hri nie...

10.18.2012

Graf..PASS



 sampai ke taska tidur lg..


Alhaldulillah..syukur..lepas..nie la kelalaian mak bapak nie..heheh..sebenarnyer..kad biru ni dah ti tmpal kat depan buku merah anak..mmg aku dah perasan tp tak tau lak kena bat masa umur anak seblum 4 bulan keatas...tp syukur HAsya baik sangat...w/pun masa pg tdi pg..dia dah tidur..sampai Hospital dia dah bangun nak main lg....dlm kul 10 Hasya tidur semula selepas nyusu n dodoikan ....tidur...nuse pun cakp bagus nyer.senang keje n bolh cpt siap....setengah bby..masuk jumpa jer letak 1 alat kat telinga tu terus bby bangun terkejut..cian aku pun tengok...ade yg awal dtg pun tk boleh nak bat...lalu rajin nk dtg seklai lg..boleh la bat temujanji utk lain hari...sebb ade jel kan..jel tu lak sejuk...Hasya ok cuma ade la gerak skit2 tp SYABAS SYG.....sekejap jer..graf bacaan pun senang jer naik..tk de turun naik turun naik...cantik jer......

Wajib ker bat utk bby sekrg nie ujian pendengaran nie..nuse ckp seelok-eloknya n bagus sebb boleh tau anak kita bermasalah dri bby...seblum nie Iqbal n Dany tk pernah bat..tu yg heran jugak..tp tk per bagus sebenarnya...mmg tindkkan yg bijak...utk kita tau kan permasalahan anak dri bby...kalu setakat demam biasa kita tau la...dlaman kita tak pakar..baik kita rujuk dengan yg lebih pakar....
skian


10.17.2012

aku kah yg sarapan




sarapan n my hubby la...heheehe

30 sen 30 sen



jual jual...hehehe tk de la ..bat mkn sendiri jer...hehehehe....

10.16.2012

Kena Tinggal.....hukhuk



hehehe..poyo jer...alala boring jer sebenarnyer..geng tk dok ..habis semua p KURSUS TRANSFORMASI NEGARA (MEMBINA SEMANGAT DIRI DAN PASUKAN TEAM BUILDING)....Opis hantar...wajib..

aku mmg ade nama dlm senarai kursus nie..tp nak p cam ner..bby nak kena tinggal..nyusu lg....baru 4 bln...hisss..pening pk..kalu tak g trip nie aku dah telepas..Bos kecualikan... Bos memahami...nnti next month kena jugak ....tp tak kisah la itu pk lain..pk hari nie  dulu..geng lepak tak de geng mkan tk de..geng rongeng..yg geng sorg lg dok jauh lak..nun di PTM....(pn juju)..... yg tinggal bukan geng ade la...hihihi.....karg tgh nie aku mkn sorg2 la....hiss...sedih nie sedih......
huk sampai hti ko org tinngalkan daku...
kin..
yuyu.
linda cun..
kak shimah..
kak maz.
hapis...

10.15.2012

Sini Rupanya tempat tidur




hahahaha nie anak adik lelaki aku..nama yer NUR HANANI....umur 5 thun..besar lg pada Iqbal...adik ku ni kurus melidi jer..ikut baka sebelah mak dia la...ni nak di jdi kan cerita...org sibuk mencari kemana hilang nyer...tup2 tup kat sini ruma nye tmpt tidur..letih main n iqbal....hisssss....(guling kepala aku) n terus ambik phone snap ler pic nie....hehehehehe sedap sangat tidur tk sedar..sbb sejuk atas lantai tikor getah jer....
kehkehkeh

eh Gajah..





Masa Shoping Raya kat Alor Staq....hehehe mana lgi nak p...dah berpantang kat kg...mula2 plan nak p penang...tp bulan posakan..angkut semua ..karang ade yg nk beli tk dpt nak beli.....
jumpa la n jamboo pink nie...sibuk nak bergambar.. nak pegang la...pada hal..gajah tu dok situ jer pun tk bejalan pun...dok jer bergoyang setempat....hihihi....budak2 lyn2 jer la....

10.12.2012

Vita-utk ku buat diriku dihargai...


selepas sarapan.....ambik yg nie pulak....bkan per..anak dah 3...umur dah meningkat...kesihatan kena jaga jugak...dah la anak2 n bapak yer selalu sangat demam..diriku kena la kuat utk mnjaga ahli keluarga....bukan ckp mkn nie tk de sakit dtg...ade....tp utk kesihatan dalaman & luran....cuma belum try VCO lg..yg tengah top sekarang....tk per satu persatu....

Shaklee, Vitamin C dikenal sebagai Sustained Release Vita-C (500mg)
- Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas! (Sumber: Vitamin Semulajadi

2. Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'

- Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti!

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!
 Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! Hebat kan?

4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids bersamanya


- Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids  adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

- Semuanya natural!

Belon apa nama yek



 ingat lg tk zamn dulu...sekarng pun masih ade lg..anak pun pandai dah mintk kalu nampak ade jual kat kedai...tau lak nk bat cam mana....pas2 dh lemut..di penyek2 pulak...aku lak ajar  tup2 kat dahi...dengar tup tup ...hehehehe...bestkan..dulu zamn aku kecik2 suka sangat beli belon nie...belon getah ker.. belon cair ka..belon liat...warna nyer jenis ja...seblum nak tiup tu...msuk mulut dulu nak bg jdi bentuk bulat..ctik..pada hal aku suka rasa bau belon tu...heheheh....
Iqbal pandai tiup nie...cepat habis...pas2 buang merata tmpat....hemmm.....mama dia la yg naik angin lak pas2 ...

Pemberian Jiran

 ni Sabun Beras Susu...semlm baru aku cuba..hemmmm harum baunyer.....saja2 jer..sebb dah kwn papa bg...tk guna pun sayang....cuba la dulu...ade yg ckp ok kulit bersih halus jer..bukan leh buna utk muka jer..keseluruh badan pun boleh....ade 3 ketul lg....
 kain batik 2 helai aku dpt...mmg aku guna pun..

papa lak dpt kain pelikat 2 jugak...papa pun selalu guna
terima kasih bayk2 kepada jiran tak tau nama ..semua yg di atas tu kwn papa kasi.... papa yer yg kenal..aku tk kenal sebb lorong lain bukan jiran sebelah umah depan umah...heheheh terukkan aku...jiran pun tk tau nama..ye la dah laki ketua block kena la kenal...


10.11.2012

Besar 2 jari tangan mak jer...



 Dulu mak aku selalu sebut...besarkan ko org 3 beradik dr sebesar 2 jari tangan jer..sampai la besaq panjang cam nie...tu pun dok melawan cakp mak bapak lg..masa dulu2 la lum matang...keja nak protes ja...nie bila dah sendiri jadi ibu...ha baru tau...cam mana kan....so sedar la diri.....
tengok tapak kaki anak...tengok lama2 ..ye la..siap ukur lg....n jari sdiri.....nie kaki hasya...
kita la yg nak mencorakkan nye..baik buruk mereka suatu hari nanti...
yg lum pasti....apa yg akan terjadi..takut sangat...dengan peredaran semasa....zaman semakin maju...anak2 sekarng ...tp mmg aku takut...anak2 makin membesar...
insyAllah.........semoga dipermudahkan...
Amin.....


Rungsing


Hemmm...ape nak ckp yek....dh tk leh pk nie...kalu betul la papa dpt naik pangkat..n kena pindah ke JB...harus bagaimana kami...aku tk leh nak bayangkan....dpt tahu semlm berita nie pun aku dah tk senang duduk...kehulu ke hilir sibukkan diri n keje2 rumah..yg tk pernah habis..dan tkkan habis...menagis..tk yah ckp la...sembunyi jer ...tk nak bg anak2 nampak..macam2 pk..tahun depan iqbal nak sek rendah...danay  nak ke tadika...kalu sakit demam anak2 cam mana...tengah2 mlm..aku nak kena urusakan semuanya...kalu cuti nak balik kg...jauh lg la...
aaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Tesionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn







10.10.2012

L2W lep7


 Terima kasih kepasa juru kameraman...yg mengambil gambar kami sekeluarga.....hihihihi....

Ahad lepas join LEP7 yer program...best...aku join senam robik jer la...nak masuk L2Wutk menang dpt duit tk layak ler...Taniah kpd Umi n Mama sue dpt tmpat pertama n no ker dua...Hadiah... RM500 n Rm300..wauuuuu...bestnyer...terus mlm tu dpt mkn2 free......heheheh