8.25.2011

Siap Sudah...

Ahhhhhh Lega yerrrrrr rasaaaaaaaaaaaaaa........


akhir yer siap sudah tampahan Jahit manik aku...tenang skit esok aku dah cuti....leh la bg kat tuan punya baju ri nie....siot jer aku nie..time kat opis leh jahit manik...kehkehkeh...diam2 sudah...lagi pun bukan selalu aku bat...nk raya jer yg ade tmpahan...hehehe..aku kan rajin sangat pun..saja isi masa....
bat yg corak simpel2 ok aku layan..nak yg bagak2 tau bagak2 tu aper..yg sarat2 yg amat besar2 penuh nampak manik2 labuci..aku mls layan...bukan per leceh la ...mau aku nk siap ambik masa 2 minggu....hehehehe.....ye la nak bat kat umah... aku dh tak sanggup dah..asyik dok kena kutip manik berteburan ja....keja 2 hero aku..mula2 dok diam..pas2 tanya mama bat per tu..pas2 tangan pun merayap la...per lg..mula la volum aku pun naik......sekian...yehyehyehyeh kalu tak de aral mlm nie aku n family bertolak balik kg......ooooo balik kg ooooo balik kg......

Plan lain jdi lain...

Hari rabu..yer hal....dlm aku dok pening2 pk pk nak berbuka kat mana.....ada member sajeskan kat Sekincan Ikan Bakar...aku pun pernah dengan tmpt tu jugak..kira glamor la...sebb pernah masuk TV kan..so aku ternampak restoran tu yg berdekatan dekat dengan JJ balakong....lgi 1 ada yg ckp kat jln reko nk p kajang....kan aper..EN Somi la ajak berbuka kat luar.. nk belanja kata yer...


punya la baik yer plan...konon2 nak p try kat Abdullah Chan bangi..sebb aku tengok restoran nie masuk dlm rancangan Warong Kita...menu2 dia best jer...tp tk lalu yer sebb ni bulan posa....tentu lerrrr ramai kan ........ok la balik konon2 nak p singgah dulu la boking...ada member suh call jerr...last2 tk jdi sebb EN somi balik lambat...




nie ler cth2 menu yg ada kat Restoran Abdullah Chan tu...skit jer nie ...cam menyelerakan jerr.....hemmm..tk per lepas raya nie akan aku g jugak kat sana...


last2 aku bawa anak2 g JJ equin jer la yg berdekatan....G PIZZA ...senang kebetulan ade kosong lak tu... msuk jer la

ambik Menu Set Ramadhan ok jugak best ... set utk 2 org dewasa mkn..mmg kenyang sangat Alhamdulillah.......anak2 tk byk mana pun mkn....tambah deli wings..ais kirm .....



8.23.2011

Kisah Berbuka lg


Semlm En Hafiz dh bg tau tk dpt berbuka n aku sama anak2..dia dpt jemputan dr Nestle..berbuka kat PWTC...so aku boring pk pk nk berbuka sorg jer..anak2 nie biasa labukan makan sangat pun..byk main dr mkn yer..so call opah..ckp nk berbuka kat sana...pesan kat opah tk yah la msk..pa per..cuma tolong msk nasi jer.. lauk kuih nnti aku yg bawa....ok opah ckp...lalu skit nk mkn reramai ni..kalu tk dia pun berdua jer n cucu yer...

menu yer...

Asam Pedas Ikan Parang...msk kat opis...


tambahan lauk beli jer kat simpang 3 kat n umah tu...


Gulai Kawah....

Kerabu Mangga....

popia goreng...


opah msk jugak lauk...sup sayur utk cucuyer..n ikan masin..yumyum menyelerakan..la...

sambal belacan ulam timun.. air pepsi n soda...hemmm... tq opah....

bukan per aku suka berbuka ramai2 meriah selera pun ade...kebetulan opah mmg dah pesan awal2 lg..kalu nk dtg berbuka kat umah opah silakan bila2 di alu2kan ...

8.22.2011

Hamper Raya Dari Nestle...



EN Somi Balik dr keje hari jumaat lepas..nie ler bawa balik utk kami....hehehe aku dah tersenyum2 gembira..sebb dh ade stok lepas raya.....hihihi rezeki rezeki... mmg taip2 tahun Nestle akan bg hamper setiap kali ada perayaan... kalu Raya Aidilfitri En Somi dpt la..kalu CNY lak tk dpt la...mesti yg berkenaan jer yg dpt... tp Syukur...tahun nie byak dpt....


nie suma sebahagin jer.. ade lgi byk dlm kotak tu..mls nak buka semua... karang penuh meja lek...hehehe

ahh nie yg dlm kotak tu.. bawah tu ade lgi meegi...hehehe...kalu yg 3in1 ade Milo,nestum,nescafe,susu tepung pun ada jugak..byk la mls nk sebut...suke...suke ..sbb mmg selalu bat stok..leh bawa kat opis....dpt buku resepi lg...hehehe..cam ler aku ni rajin nak bat ..tp tk per.... apa salah yer.. time rasa nk mencuba nnti mana nak tau berguna kan....

8.19.2011

Time gini lerr...Tau2 jer aku ade duit

hemmm mengeluh.............mau tak yer... RM100 tu terbang..sebb kena bli charger utk Tab ... kira dah murah..dah pujuk mintak kurang berbagai n cina tu....kalu tk lg lerr...tk beli tk leh nk guna tab tu...tgh tdi terus drive g Mines...cri ...bukan per.. sebb mmg tiada pilihan..kene beli ....


nie entah la nak salahkan sape....anak main games seblum nie ok jer... biar la bg dia org layan janji dok diam kat umah tu....tp mmg la tk ckup benda ada 1 jer.. berebut la...cam mana entah dia org bat 2 beradik tu.. jatuh tab tu... sampai tertanggal charger yer sekali ....hemmm dah jatuh aku leh ckp per.. mulut jer la bising... marah kejap.. ok kejap..pas2 bat lg.......


pg tdi mmg aku bawa dtg opis dh mmg tk de betery langsung...so nk guna...sambung la hemm tengok tk boleh berfungsi pun... try member yer sama...tk boleh jugak....


dah tu beli la baru ....tadi ....eeeeee......nk raya nie....tk per laaaa...........hukhukhuk...

8.18.2011

Persiapan Raya Tahun 2011

Wahhh ni yg di tunggu2 kan....

tinggal beberapa hari lgi kan kita Semua nak menyambut Hari Raya.............Dengar Lagu raya pun dah leh bayangkan kemeriahan yer........

Aku tk lepas dr memikirkan persiapan2 utk keluarga..u all pun sure sama jugakkan...tk kira la miskin kaya semua sama saja...raya tetap di sambut cuma dengan cara masing2 jer...

aku sma jugak cam tahun2 lepas.. persiapan ala kadar n cukup.....biasa2 jerr... janji anak2 berbaju baru...

nie senarai yg perlu aku siapkan ....


Baju Melayu anak...dah siap Tema Kala Gray.... utk tahun nie...nie pun EN Somi jugak yg punya pilihan..aku selalu ok jer.. janji ongkos EN Somi yg keluarkan....selalu aku Beli Baju Melayu kat PKNS Shah Alam jer senang byk pilihan.....Cari Kedai yg mmg ada jual utk budak n dewasa senang...kain comfem akan sama yer...Tk mahal n Tak murah...

Songkok ..paki yg lama ....

Sampin pun dh siap...


Baju Jalan @ Baju Raya Ke 2, 3, 4, Mesti ada jugakkan....pun aku dah beli seblum puasa lg..tk de la beli semua sekali gus... beli skit..sepasang dulu ..pas2 ada sale mana2 aku beli lg sepasang...kumpul sampai nak dekat raya dpt la anak aku sorg 3 pasang...pas2 ada yg bg hadiah beday lg.. boleh la paki raya jugak...selalu pun tiap2 tahun mmg aku bajet utk 3 psng jer sorg...sebb yg lama pun masih boleh paki... aku gunakan semula.....pas2 atok mesti bg duit lg utk beli baju raya cucu2 yer.....tambahan jer la tu...


Kasut...@ Selipar..mmg EN Somi yg suka beli anak2 yg baru...time raya jer...

Taip2 tahun belikan yg baru....beli baru sebb tk muat nk pakai dah..sian anak2 tkkan nak pakai kasut yg sendat n ketat tu...sakit la kaki..kita pun mesti tk nakkan.....so tahun nie tk beli la Kasut sport baru sebb masih elok n muat lg...Dany tak muat tp ada kasut iqbal yg lama Dany leh pki...so cri Sendel jer...pun dah siap ....


Baju Aku lak...tk de la berfesyen dah..Kurung Moden, Baju Kurung, Pesak Gantung tu jer fesyen yg leh aku bat pun.. nak berkebaya2 cam dulu2 dh mlas..sebb badan selalu tk seimbang berkembangan...nnti paki kejap dah tk muat...hehehe.........Tudung..mesti nk cri yg sama kala n baju kan..yg tu jer lum siap lg..tk dpt yg bekenan lgi nie..


DUIT RAYA...dh kirim member tukar.. lum dpt lg...

8.16.2011

Projek Kuih....

heheh gambar tk de..sebb aku mlas nak ambik gambar....nk bawa kamera besar bagak tu... so cita jer la.....projek bat kuih kat opis...

dah byk dah menu kuih yg dah bat ...



Donat...


Beger M,sia......


Cempedak Goreng...


Roti Jala n kuah Kari Ayam....


Buah Melaka....


Sagu Ijau.....


Ubi Keledik dalam Inti Gula Melaka.....


aper lg kuih nak bat lak ri nie....


Bubur Lambuk

nie la chef mah kita org...semua masakan sebut jer aper nak...psti ok jer...
tukang komplen jer nie.....hahahahaha


tengok dah msk..gebu jer kan....yumyumyum....


biar kan dulu sekeja..kasi sejuk skit..baru leh aku bungkus...aku ler tukang bungkus yerr....


nie tukang subuk jerr...ezsen jer...ambik gambar tolong kacau....



dah berhabuk aku simpan gambar nie....hehehe bukan per,....kebelakangan ni aku sibuk skit...ni projek mingu lepas hari kamis... bubur lambuk utk geng2 opis yg oder....chef yer ...cik mah..nak glamor..aku selalku tukang sibuk jer..n tolong yg ringan2 jer...hehehe..lyn jer la...tungu minggu depan ada 1 kali lg utk di mask....


8.11.2011

OMG

kahkahkah.....seperkara nk cita...tdi sapa2 yg ter bca blog aku..psal mybank akaun..abaikan yer.. en somi salah send.. dia nk simpan dlm email sebenar yer... ter send masuk blog aku.... pg nie aku buka blog nak update ...terkejut yerr....mai aiii..sapa lak yg pandai2 update blog aku nie....tup ...tup...hehehehe ni mesti keja en somi......hemmmmm..meti somi aku tak tau nie...terus ler call tanya ..mintak pepastian...


ok lupa kan psal tu... story aku yg lain sebenar nyer...

kes yer semlm ..g keluar la tgh ...rehat.... naik kete aku... member aku tegur...na na nape rodtax na tahun 2011..bulan 7 .....???????

aku pun ye la n confedent yer jawap...ahhkan dah renew ri tu....member ckp bulan julai 2011.. la nie bulan ogos.....

alamakkkkkkkkkkkkk........aku lupa tukar rupayer.....aper yerrr la aku nie... dah awal bat sebenar yer renew bulan 6 lg dah...leh lak lupa nak tukar...simpan dlm dashbord kete..terus ambik letak atas dulu...sebb takut lupa lgi..nk tukr sekrang sebb tengah drive...

hehehehehehehe...lama kan main bawa kete rodtax dah mampus....hahahahaha

pg tdi nk tg keje baru ingat balik..tu pun sebb nampak ......baru tukar ....

8.10.2011

Popia Goreng







nie kuih utk berbuka hari ahad lepas....


nie pun baru try bat ..seblum nie pun aku tak pernah bat jugak...inti ada carot , daging n telur...lyan...........


8.08.2011

hisssss......pening aku.. kecik2 dah Pandai...



Hari sabtu...nie la keje hero sulung aku bat...ptg tu aku tengah msk utk berbuka ....kat dapur...iqbal mintak buku n kala......

aku pun ckp ambik je la iqbal dalm stor tu....

ok la diam jer..adik yer tidur....dia dok atas meja mkn...bat la keje yer...dengan diam n aman...aku pun lega rasa yer ..

tk kacau aku nk bat keje.....ok la pas2 dah siap....

ayat2 iqbal

" Ok mama dah siap nie..."

iqbal bat per

"iqbal tulis surat"

surat aper

"surat CINTA"

aku n suara tinggi nieh....surat cinta per nie pulak..

" surat la nk kasi kat tishah kat sekolah nnti"

nak bat per

ye la kita suke kat tishah kita nak kasi surat cinta kat dia la.....

hisssssss aku pun membebel la.....pot pet pot pet.....bla bla...

tk padan ngan kecik dah pandai yer...

"ye la kita suke tishah...tishah awek kite...kita nak kasi ler tishah surat... kita nk ksi bunga...ada love lgi nie kita bat....kita nak kwin n tishah..

YAALLAH kecik dah pk kawin... tau ker kwin tu aper...

aku..iqbal tau ke kawin tu aper..

" ye la kita kawin cam mama n papa la...."

malas aku nk layan bayk2 ...

byk lg keje aku nk bat... aku biar kan soalan2 yg nk aku taya tu.....

aku pun p la tengok apa la yg dia bat....aku pun senyum.....


dia taya cntik tak mama kita bat utk tishah...

ye le ctik...

terus dia simpan dlm beg sek...dia ckp nak kasi tishah la nnti kat sek...aku pun tutup buku terus ..diam....sambung bat keje2 aku g tertangguh...


nie lerr hasil yer...


nampk love2 tu...hemmmm


pas2 bg tau papa yer.....bg tau pandak yer... dia ayik dok kena jawap soalan jer..semlm terus ambik surat tu..buang...taya lak naper buang surat tu...


iqbal dah bosan ler.. boring...


aik kata iqbal nak kasi tishah surat cinta....


ahh iqbal dah bosan... iqbal dah tak nak kasi dah...tk nak dah kawin n tishah..iqbal nak koyak nak buang...


aik cam merajuk jer bunyi yer.... mesti dia tension aku dok cita hal dia ....
pas2 dia koyak betul2 n gumpal2 terus p dapur buang... tak nyesal ker buang...


tak per tak per...dah tk yah ckp dah..biar jerrr......dengan jalan bengang yer...
aku pun ketawa kehkehke n papa yer....tu jer dia jawap...


terus g tengok tv...


Nie pun nak cita jugak...

keh keh keh ketawa cam pontianak.....hihihi....


ringkasan ceriterrrr.......hari sab2...aku berbuka n anak beranak n en somi kat umah.... baru ade mood memasak....tp msk pun yg simpel jer pun......

Menu2 yer...

1....Masak lemak udang..


2......sup sayur campur...


3...ulam petai...sambail belacan.


4............rebus telur asin.


5.... agar2 merah jer....rindu mak selalu bat...

tu jer menu aku bat... ptg lak...ade la insan baik ati kasi aku Nasi ayam... n Laicikang...wahhhh best....tu.... lyan.....


8.05.2011

Berbuka Di Rumah Opah 7/22

Selamat pg adik adik...teringat rancangan kanak2 yg dulu di kendalikan oleh kak yong yg suara yer tak pernah berubah....hari nie kak yong nk bercerita....best kan? ko org ingat lg tak....hehehe........ok..


aku nk cerita psal berbukan semlm utk hari yg ke-4....menu berbuka

1----Mee goreng utk 2 hero kecik tu...RM2.00

2.......Kuetiow goreng..ye la kot eje camtu..uk en somi..heran aku tiap kli berbuka Kuetiow jugak menu yg di pilih..tk jemu ker..tp lain2 tmpt la bli....RM2.00

3......Tepung perlita .5 ketul RM2.00

4...... Roti Jon...itu utk sper yg nak la...terutama aku ler..sebb aku tk beli mknanan berat...entah tk tau nk mkn per....yg pendek jer RM2.00

Air aku bancuh..Sirap bandung....

dh siap idang semua..kebetulan lak..dah kul 7.00 opah call ajak berbuka kat umah yer...kata opah nak berbuka n cucu jer....tak terkecuali la hero kecik aku tu...so bungkus menu tdi bawa p umah opah...kebetulan lak..en somi lambat balik keje...kata yer jamed lg..tk sempat berbuka kat umah ..berbuka jer dlm kete...aku n anak2 pun berangkat la ker umah opah.....

opah belanja cucu yer bebuka n KFC suke la budak2 pun....ada ramai cucu opah.. yg jemput...semua anak2 jiran lama aku.. mmg best la meriah...

Opah nie jiran umah lama aku..tp dah di anggap cam keluarga....dulu pun masa aku dok umah lama...mmg selalu la opah bat mkn2 ..minum ptg utk jiran2 aku yg lain...yg rapat jer la...

Sebenarnya cian opah..sebb anak yer belajar kat oversea..tinggal opah n seorg cucu yer...boring la jugak time berbuka....tk selera la.....

tq opah...menu2 semlm semua yer sedap..tk lupa jugak kpd keluarga cik jue...bawa nasi lemak...

opah siap pesan kalu boring meh ler berbuka kat umah opah..bila2 pun tk per.....

Insyallah tu jer la yg aku jwap...


8.04.2011

yeeee yah.....ngeliat skit....

oohhhhkkkk....dum dum dum.....



dh ckup senaman ala2 kadar..sebb dah lenguh2 kematu dah duduk lama2.....siap dah koje... aku utk tgh nie....hahahaha per lgi nie la ambik kesempatan tulis blog kejap....



tk de gambar..sebb dtg mls aku nie....



nak citer bab ..bulan ramadhan bg aku tahu nie....sebenarnyer... tahu nie pling mlas nk masak...mmg pun nie dah pusa hari ke4 aku main tunjuk2 jer....laki bg duit tiap2 hari suh belanjakan beli pa per pun utk berbuka nnti sahur ker...nasib tk cerewet laki aku yer.....lauk sahur pun aku bli siap2 jugak...tu la mmg tahap mls gila aku nie..jng aku gila udah.....thun nie jer... tau ...tahun2 lepas mmg aku msak byk dr aku membeli..kalu beli pun kuih2 jer..lauk msk beb..........






tu la kan...dulu sebb anak kecik2 lg...nak mkn dia org nyer menu mana nk sama n kita nie yg tua(eh bukan tua dewasa)hehehehe...tp la nie anak2 aku...apa yg kita org mkn ...dia org pun nak sama jugak...






tp aku tk kisah la jnji anak2 aku cukup mkn.....yg abg yer kurang mkn ..tengok menu yg dia suke jer dia mkn...adik ni bedal jer aper yg ade.. tp 2 2 tk mkn pedas........






bila la aku nak msk utk berbuka nie...entah ler...sebb balik keje cam biasa kul 5.00 jugak..ikutkan tu mmg ler sempat pas2 kena ambik iqbal kul 5.30 kalu lebih kena cas OT..sebb bulan pose jer la kalu bulan2 biasa ambik 6.30 last.......aku dah smpi umah dah nk dekat kul 5.25....nk jugak balik umah dulu bersihkan diri.....bru ambik anak2......pas2 dah ambik mls la nk msk.....tk larat ..tu jer alasan...yer la tul pun mmg aku tk larat....kesudahan yer....baik aku relax ...kejap ..sementara ngungu waktu berbuka...nnti pas2 berbuka dah aku nk smbung bat keje2 umah lg...aku jugak.....hemmm..merungut nampak...ye lerr..



smbung..di lain hari.....

8.03.2011

Novel 2x5

Best best......1 hri jer smlm aku dah hbis bca....stat baca siang tu kat opis...time tk de keje la bca yer...pas2 blik umah lak mlm smbung bca..ketulan semlm aku tk leh nak p tarawih disebab kan selesema yg melanda teruk... lepas berbuka dengan kuih Tepung Pelita yg sedap beli kat Bazar Ramadhan kat Putrajaya tu...siap bg tau tmpt beli lg...hehehe minum pun terpaksa la minum air suam jer..pas2 telan ubat...terus terlentok.....ehh..melalut cita lain lak...




hehehe........


nk cita psal novel aku pinjam nie kat jiran depan umah aku...nie la kali pertama aku pinjam dekat org lain selain kat member aku yuyu 1 opis...tp yuyu dah stop kejap beli novel cintan cintu nie..dia beli nobel engeris lak....aku lak tk berapa nak terro .....hehehehehe.....




k




k




k



sambungan.....


novel nie...syok arrr..baca tu psal aku nk habiskan cept nk tau kesudahan apa terjadi n kirin n zaim.......


la tq ilah....


aku kan nk review byk2 pun...just gitu2 jer...sebb karang aku byk lak tulis ..panjang2....muak lak org nak bca blog aku nie.....hehehehehehe...lg 1 sebb (mls)kehkehkehkeh.......yg pasti yer..aku suke.....n dah hbis baca pun...nnti nk pulangkan la kat tuan yer.....

Selepas Blik dr Ronda simpang 3 Lep


nie ha tk de keje..g ronda... nk tungu dok umah pun lama lg time nk berbuka kan...bawa anak2 tengok mat indon pancing ikan la....seblum tu dah p ronda2 tengok juadah kat simpang 3 lep tu..wah..meriah yer...ramai ....dan yg niaga pun dah ramai...syok skit nk singgah2 kan jamu mata nie.....aku mls nak p dekat2 tengok..dok tp jln2 lyn fb..hehehehe










Sent from Yahoo! Mail on Android

8.02.2011

Cantik...

Cuba teka apa ada di dalam kotak yg cantik tu.....................



....






....






....






....






....











Rezeki ingat aper la..dlm kotak2 cantik kan main nie....aku pun buka la....lerr kurma rupe yer.....terima kasih yg bg kurma nie...en somi bukan dia bg tau pun apa yg dia bawa balik... aku la yg geladah tengok sendiri....tp seblum nk posa ri tu pun aku dah bli kurma skit...tp tk per la org dh ksi kita terima jer yg hati terbuka kan.....rezeki jangn di tolak ...tul tak...........