8.05.2011

Berbuka Di Rumah Opah 7/22

Selamat pg adik adik...teringat rancangan kanak2 yg dulu di kendalikan oleh kak yong yg suara yer tak pernah berubah....hari nie kak yong nk bercerita....best kan? ko org ingat lg tak....hehehe........ok..


aku nk cerita psal berbukan semlm utk hari yg ke-4....menu berbuka

1----Mee goreng utk 2 hero kecik tu...RM2.00

2.......Kuetiow goreng..ye la kot eje camtu..uk en somi..heran aku tiap kli berbuka Kuetiow jugak menu yg di pilih..tk jemu ker..tp lain2 tmpt la bli....RM2.00

3......Tepung perlita .5 ketul RM2.00

4...... Roti Jon...itu utk sper yg nak la...terutama aku ler..sebb aku tk beli mknanan berat...entah tk tau nk mkn per....yg pendek jer RM2.00

Air aku bancuh..Sirap bandung....

dh siap idang semua..kebetulan lak..dah kul 7.00 opah call ajak berbuka kat umah yer...kata opah nak berbuka n cucu jer....tak terkecuali la hero kecik aku tu...so bungkus menu tdi bawa p umah opah...kebetulan lak..en somi lambat balik keje...kata yer jamed lg..tk sempat berbuka kat umah ..berbuka jer dlm kete...aku n anak2 pun berangkat la ker umah opah.....

opah belanja cucu yer bebuka n KFC suke la budak2 pun....ada ramai cucu opah.. yg jemput...semua anak2 jiran lama aku.. mmg best la meriah...

Opah nie jiran umah lama aku..tp dah di anggap cam keluarga....dulu pun masa aku dok umah lama...mmg selalu la opah bat mkn2 ..minum ptg utk jiran2 aku yg lain...yg rapat jer la...

Sebenarnya cian opah..sebb anak yer belajar kat oversea..tinggal opah n seorg cucu yer...boring la jugak time berbuka....tk selera la.....

tq opah...menu2 semlm semua yer sedap..tk lupa jugak kpd keluarga cik jue...bawa nasi lemak...

opah siap pesan kalu boring meh ler berbuka kat umah opah..bila2 pun tk per.....

Insyallah tu jer la yg aku jwap...


2 comments:

Iela Fazielah said...

oo..patutla smlm nampak dedua kereta xde..bkak puasa kat rmh opah rupanyer..seronok tu

* NaNa* said...

ahh itu ler.. hafiz lak call tk cmpt sampai umah.. berbuka dlm kete jer,,,best ramai2 lak tu...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker