8.18.2011

Persiapan Raya Tahun 2011

Wahhh ni yg di tunggu2 kan....

tinggal beberapa hari lgi kan kita Semua nak menyambut Hari Raya.............Dengar Lagu raya pun dah leh bayangkan kemeriahan yer........

Aku tk lepas dr memikirkan persiapan2 utk keluarga..u all pun sure sama jugakkan...tk kira la miskin kaya semua sama saja...raya tetap di sambut cuma dengan cara masing2 jer...

aku sma jugak cam tahun2 lepas.. persiapan ala kadar n cukup.....biasa2 jerr... janji anak2 berbaju baru...

nie senarai yg perlu aku siapkan ....


Baju Melayu anak...dah siap Tema Kala Gray.... utk tahun nie...nie pun EN Somi jugak yg punya pilihan..aku selalu ok jer.. janji ongkos EN Somi yg keluarkan....selalu aku Beli Baju Melayu kat PKNS Shah Alam jer senang byk pilihan.....Cari Kedai yg mmg ada jual utk budak n dewasa senang...kain comfem akan sama yer...Tk mahal n Tak murah...

Songkok ..paki yg lama ....

Sampin pun dh siap...


Baju Jalan @ Baju Raya Ke 2, 3, 4, Mesti ada jugakkan....pun aku dah beli seblum puasa lg..tk de la beli semua sekali gus... beli skit..sepasang dulu ..pas2 ada sale mana2 aku beli lg sepasang...kumpul sampai nak dekat raya dpt la anak aku sorg 3 pasang...pas2 ada yg bg hadiah beday lg.. boleh la paki raya jugak...selalu pun tiap2 tahun mmg aku bajet utk 3 psng jer sorg...sebb yg lama pun masih boleh paki... aku gunakan semula.....pas2 atok mesti bg duit lg utk beli baju raya cucu2 yer.....tambahan jer la tu...


Kasut...@ Selipar..mmg EN Somi yg suka beli anak2 yg baru...time raya jer...

Taip2 tahun belikan yg baru....beli baru sebb tk muat nk pakai dah..sian anak2 tkkan nak pakai kasut yg sendat n ketat tu...sakit la kaki..kita pun mesti tk nakkan.....so tahun nie tk beli la Kasut sport baru sebb masih elok n muat lg...Dany tak muat tp ada kasut iqbal yg lama Dany leh pki...so cri Sendel jer...pun dah siap ....


Baju Aku lak...tk de la berfesyen dah..Kurung Moden, Baju Kurung, Pesak Gantung tu jer fesyen yg leh aku bat pun.. nak berkebaya2 cam dulu2 dh mlas..sebb badan selalu tk seimbang berkembangan...nnti paki kejap dah tk muat...hehehe.........Tudung..mesti nk cri yg sama kala n baju kan..yg tu jer lum siap lg..tk dpt yg bekenan lgi nie..


DUIT RAYA...dh kirim member tukar.. lum dpt lg...

No comments:

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker