4.20.2011

Tajdid Rindumu




Start bca....18hb ...semlm bru hbis.....
Aku pun tak paham apa yg di maksudkan dengan Tajdid..dlm novel nie..tpi aku rasa cam satu perasaan tk tak leh di gambarkan bila dtg perasaan rindu yg teramat mungkin la...kalu ada yg tau mksudnya tolong bgtau yek...
...pedih pilu sedih terasa menyucuk kalbuku..bila membaca novel nie...pengorbanan yg tk terhingga drpada seorg anak kpd keluarganya...di biar luka diri sendiri..jnji kebahagiaan keluarga terjamin....senyumannya penuh rahsia...tpi sampai bila rahsia itukan akan tersimpan jika rahsia itu 1 pengorbanan yg tk ternilai harganya.....tebongkar rahsia...kebahagiam menanti didepan mata...dengan kesabaranya ..ketaqwaannya...sentiasa memohon perlindungan yg maha Esa ...segala liku2 yg dilalunya membawa kenangan pahit dan manis....syahdunya.....menitis2 air mataku...nk bg *****/5 661 m/s....



sinopsis..........
PengorbananV,na menamatkan zman remaja bukn relanya. Demi keterpaksaan itulah, dia menerima lamaran SIti Dalila, isteri kpd IZZUL HAQEEMI. Menjadi isteri ke2 yg penuh dgn jutaan dugaan. Pergolakan hati dan Perasaan dlm rumah tangga yg tidak dibungai rasa cinta. Berhadapan pula dgn kecemburuan Siti Dalila kemudianya. Apa lgi, nyata V,na telah berjaya menganugerahi IZZUL HAQEEMI dgn gelaran paling istimewa, menjdi seorg bapa kpd bayi yg selama ini amat diharapkan oleh IZZUL. Namun V,na terfitnah oleh pelbagai hasutan yg didalangi oleh Siti Dalila. Berbaloikan sebuah pengorbanan?

"""akak ingat saya ni dah tk laku sangat? kena jdi bini nombor 2 kpd mamat tu? Oh, mintak maaf! Dia ada isteri yg begini cantik dan bergaya. Baik dan sempurna. Bandingkan akak dan saya, jauh langit dgn bumi , kak! Memang suami akak tu gatal ! Miang! '''-V,na

'''Kakak sedar, kakak ini perempuan yg sangat malang. Kakak isteri yg tk sempurna. Kakak tak boleh menghadiahkan Abag IZZUL dgn cahaya mata. Sedangkan Abang IZZUL sudah lama teringinkan anak""".- Siti Dalila

''''Abang tak berbohong, sayang . Abang bersumpah dgn nama Allah Abang benar-benar dan jatuh cinta dgn V,na. BUkan sekadar utk mendapatkan zuriat malah utk menawan seluruh cinta V,na''''....-IZZUL HAQEEMI...



4.18.2011

Pilihan MaMa

nie start bca 15 hbis 16.... best..novel nie lain dr yg lain sebb kisah seorg anak yg mmg teramat sayangkan mamanya yg bayk berkorban utk dirinya......sanggup beristerikan pilihan mama...."restumu ...mengiringi bahagia hingga ke hujung nyawa................ nk tau lebih lanjut kena la bca sendiri...Mama mengharapkan impiannya yg satu, memiliki menantu perempuan dan seterusnya cucu2 utk segera kutunaikan. Puas berusaha, gadis idaman masih belum ditemui....payahnya utk merasai cinta pertama. Susahnya utk memiliki kasih sejati. Lelah menanti, mama membuat keputusan sendiri. Pilihannya mesti dituruti. Dalam dilema, bidadari cintaku di depan mata, namun diri telah terikat dengan suatu janji....Haruskah aku membuat keputusan sendiri? Aku pasrah.....segalanya terserah! Mama....bijaknya memerhati, pandainya merasai. Adanya dia, semua dapat kumiliki....Pilihannya....tepat sekali..... Namun .........bahtera rumah tangga mesti diuji. tegarkah aku menghadapi sendiri? Dengan kenangan demi kenangan yg mengulit di hati? Catatan diari hidup seorg lelaki bernama Muhammad Aiman...... di mana kebahagian bersandarkan kepada .......PILIHAN MAMA. Bagaimankah kesudahannya..............****/5 412 m/surat jer...

4.15.2011

M.A.I.D


M.A.I.D.................

novel yg aku mula bca 13hb semlm dah hbis...


.. Dialong kwn baik noorul si iman..." Ya Allah Noorul...takkan goreng ikan pun kau tak tahu? masak nasi tahu tak? haih....habislah kalu kalau macam nie....Tak sampai seminggu gerenti kau kena pecat Noorul.''

kisah pendeknya.....

Terdesak untuk melucutkan gelaran pengganggur yg disandangnya,Noorul rela dalam terpaksa menjawat jawatan sebagai pembantu rumah kepada Hariss Tan Sri Hamdan. Sikapnya yg cepat gelabah sering mengundang kemarahan Hariss, si cerewet tahap gaban hingga menyebabkan Noorul menggelarnya Mr.F (fussy)



Daripada berbalas-balas nota berkaitan dgn kerja pd awalnya, boleh pula mereka mkn semeja.


Fitnah yg melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa disatukan. Siapa punya angkara? Asyraf? Musuh perniagaan Tan Sri Hamdan?


Serabut Noorul hanya Allah yg tahu. Dia terpaksa berhadapan dgn Puan Sri Kirana yg enggan menerimanya sebagai menentu, Elisa - perempuan 'plastik' yg tergedik-gedik memburu cinta Mr. F, Nurina -bekas kekasi Mr. F yg pulang semula ke M.sia utk menagih kembali cinta Mr. F si petualang yg mengharu-birukan hidupnya..


Apakah perisai Noorul utk menghadapi pencaroba ini? 'kuali? Sudip'


wah....mmg best...nk bg 5/5*****...ade ker org kat luar sana yg sama watak dlm novel nie..Mr. F...waaah kalu ada untung la wanita tu...mmg romantik habis....aku lak yg terlebih over...sengih2 senyum2 gelak2...kira terbayang2 la yg Mr.F nie cam ala2 pelakon Hero Korea yg hensem banget........

4.13.2011

Guppy Ku...

Guppy,...saja nak cuba hobi bru lak..dah dekat 3 minggu dah aku bela ikan kat opis...suka cantik...rasa2 penat mata ngadap PC aku tengok la ikan kat sebelah kanan pc aku...sejuk mata memandang kejap...ikan nie member aku kasi ..tq bee..ada mammy n daddy Guppy...sepadang pas2 ada 2 ekor anak...mingu lepas ada lg tmbah 2 ekor lg anak baru lahir...wahhhh bestkan....

4.12.2011

Koleksi KesayanganKu

selain kumpul Novel..nie pun hobi aku jugak...kebanyakan ..ada hadiah pemberian dri kawan2 ..sedara mara..n ada yg aku sendiri beli...agak2 ko org tak de tmpat nak gantung semua nie..leh la pos bg aku ....di alu2 kan....tk malukan....hehehehehe ..........

4.08.2011

Iqbal Bersukan



pg2 dah smpai..ramai lg yg lum dtg...iqbal semangat n kasut barunya...

time nie iqbal dah bengang dah..lama kena berdiri ..panas lak tu..dah merengek2..tk nak bat poco....dah tu dia tegak jer la...........



Ahad Lepas sek tadika iqbal ada bat sukan tahunan dekat UKM bangi..so aku tk lepaskan peluang utk iqbal aktiv bersukan..malah aku galakkan dia bergaul n kawan2..tpi sedihnya cian anak2 yg lain berjemur tengah panas..aku harap lepas nie cuba la cikgu besar cri la tempat yg sesuai bg kanak2 tadika nie..ada yg menangis tak nak berukan sebb panas terik...tak larat budak2 nak berdiri lama2..cian takut pitam jadinya...nk bg hadiah pun lmbat...cian aku tengok anak aku,n budak2 yg lain..bersemangat w/pun berdiri lama tengah panas terik..bykngkan la aku sendiri pun tak tertahan nak berdiri lama2 ..niekan budak lg...hemm......tpi iqbal enjoy la sebb rumah merah JUARA pda hari tu...sukakan main iqbal dpt hadiah...kebertulan ada pulak lgi cabutan bertuah utk keluarga yg hadir...tuah aku sekeluarga dpt hamper...alhamdulillah.....

dah menang suka la...

tengok dany n hal dia..lg kecoh nak kejar dia..sebb nak jugak bersukan ...lum abg bersukan dia dah cuba dulu dah....






iqbal n kwn baiknya...sama2 dpt hadiah...

4.07.2011

C/H 2010




percutian tahun lepas..layan...........




KoLeKsi NoVeL2 Ku....

Novel2 ku yg terbaru aku kumpul sejak 3/9/2010 sehingga sekarng n mungkin selagi daya aku nak membaca..hehehe tua2 esok tk tau la pulak ada lg ker minat nak baca dah bongkok2 mungkin dah kelabu mata dah ha..tk pun huruf dah tk kenal..kalu sempat jika hayat tu panjang....hehehehe Tak Mungkin Kuhindar= Ana Sofiya. Pergilah Air Mata= Hanni Ramsul Biarlah YM Berbicara = Hanni Ramsul Lafaskan Kalimah CintaMu = Secuci Kasih Seorang Isteri = Dzie Tyea Coke & Sundae =ilya Abdullah Tiada SepertiMu = Anita Aruszi SepupuKu SuamiKu = Lynn Allyna AD + IZ = Eury Ethena Jodoh @ Cinta = Doktor CInta = Dyadila Penjara Rindu = Kau Milikku = Aisha Hamza Bini Ku Tomboy Ke = Arisa eriza Cinta Tiada Akhirnya & Duka = Fauziah Ashari kesinambungkan dri novel "ombak rindu" gambar novel2 nie nnti yek..yg kira yg terbaru n terkini la dlm simpanan aku..yg dulu2 kala masa zaman remaja ku masih ada tersimpan elok tpi kat kg la...itu pun ada dah yg ilang...lesap mana entah tak ingat ..ada yg pinjam tk pulang2kan semula...tk per...la...nnti blik kg nk ambik semua novel2 yg ada bawa dtg sini...kumpulkan semua ....