2.22.2010

Dany Demam Campak


nie le rupanya anak ku yg kena Demam Campak...tu yg membuatkan aku pun cuti pajang...hari nie baru msk keja..Dtor ckp kurang2 2 minggu baru baik betul...nie baru 1 minggu...kalu tak cuti lg aku hri nie..tpi kebetulan ada staf dari taska pun di jangkiti campak jugak kena kuarantin kat umah..so aku mintak tolong staf tu jaga anak aku dlm 2 hri nie..seblum biras aku dtg hari rabu nti....lega la 1 bab..dah ada org leh jaga dany...terperap aku kat umah 1 minggu cam bibik jadinya dah ....sampai naik malas nak keja dah sedap tidur kan....hehehehe .....dri hari jumaat seblum cuti raya cina lg dany kena campak..........Org ckp bagus kena dari kecik2 sebb parut pun senang ilang skit ..kalu dah dewasa baru nak jadi payah parut nak ilang.. Jumpa Dtor ..kasi ubat gatal air utk minum ubat campak bg cepat keluar n cepat kering..pas2 kalu baru naik 2 ,3 biji kat badan ker muka ker..kasi cepat minum air kelapa bg keluar cepat bintik di badan ...kalu kat badan tak per la org tak nampak kalu kena habis kat muka kan berbintik2 jdinya...hari2 mandikan dany n daun semambu..daun tu jugak letak la bwa tempat tidur bawa bantak ler bawa sarung tilam ker..bg senang tidur mlm kurangkan garu2..cian nnti tak nyenyak tidur mlm.....kurangkan gatal2 dibadan....mlm pun kira ok la tak de la meragam tak leh nak tidur..dia cuma jaga nak susu jer.....campak nie tak kira la mana dpt pun..sedangkan kita kat m'sia nie kat oversea pun member aku bg tau anak kawan dia pun jadi jugak campak kat sana sekarang nie ..musim kot heheh terbang sampi ker oversea....hehehe.....

Iqbal pun nasib masa umur dia belum setahun dah kena campak...aku pun sek rendah dah kena ingat lagi time tu aku kena bisul jugak teruk menanah skit hi hi ........papa pun kena dah masa nak ambik Peksa SPM ..so ambik la peksa dlm Hospital..hehehe



glitter-graphics.com

2.01.2010

Mines**boling**


hari sabtu ..opis ade bat GP Boling kat mines.... aku yg dah lama tak main...terkial2 ....dah 3 thun la agaknya aku tinggalkan dunia boling nie..sejak melahirkan anak no 2...kesibukkan tak sempat meluangkan masa.....mana lg n anak2 ku yg sukar di kawal bila time main nie....yg iqbal la .haru biru di buat nya...dia sibuk jugak nak membaling2 pin2 tu...lak tu siap2 berjalan2 di lorong2 laluan bola...hahaha kena la dia ketawa dik org....hi his his payah nak bg focus....asyik dia ganggu jer...hemmmm.......w/pun tak menang kira ok la ..........jjnji dpt jugak aku main2 suke2....

time2 yg bermain ada yg berpasangan suami isteri n ada yg perseorgangan...aku main sorg2 jer...huby ku hanya teman tolong2 jaga2 kan anak2..

tengok adik baru jer boleh bejln..walaupun lmbt sudah 1thun 6 bulan bru leh bjln..masik jatuh2 bangun lg..tak berapa cekap...dia pun suke juga nak menyebukkan diri.... iqbal tengok la wal2 dah nak mskkan boleh dlm lubang tu dah ....his hsi takkira berat bola tu pun dia nak jugak pegang...

adik suka interprem diri sendiri n camera...ghupanya dia suke ambik pic dia...kalu aku berhenti ambik pic dia dah melalak..kalu nmpk flash tu mula la senyum balik...his his his....