7.30.2011

Part posing Jamuan Ramadhan...








muke2 org kuat2 nie yg bertungkus lumus ..menyiapkan persiapan utk mkn2 nie.....mmg oder jer pun..tp lain2 kena la sediakan..sampingan2.......
tk habis2 lgi kan aku nie.... hri tu dah bg menu2 yer...nie posing2 tk ingat diri lak... sebenar yer nak cita bab baju yg sedondon semua pki tu... nak merasmikan baju kelab Pusat MA yg baru.... seblum nie dah ade bju batik dah.. tma pun masih tk lari lgi itam n oren ..nie pun pilihan terbaru utk baju koperat .....cun tk... dri jauh org dah skit mata...heheheh terang...........hahahhahaha....tk

7.29.2011

Bola punya pasal








tk suke la singa nie asyik belakon sakit jer ...saje nak bg melambatkan masa.....tektik tul la....naik menyampah...nak jdi pelakon...bg set pengambran la.....(kan dia dengan pun aku ckp)luahan ati aku jer............





Cian papa..niat yer nk g tengok bola kat stadium.. tp memandangkan...tiket tk dpt nk beli...so frust la jugak.....semangat nk tengok bola.....................





tp tak per.........



w/pun tk dpt tengok kat Bukit Jalil ...........Papa Iqbal Dany semua pki baju bola... layan tv kat umah jer la...pun best....kalu papa dpt g tengok kat stadium pun sure la anak2 tk leh nk ikutkan...sesak ya amat.....nie anak2 pun leh join tengok bola gak...lg best kan......... anak2 pun bg sokongan.....bila time gol jer semua melompat ....yehhhh yehhh yehhhh goLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL.....................menjerit tk ingat...... nasib jiran sebelah kiri umah tk jer.....ok la skit... tp jiran belah kanan ade.....diam jer..... ruper yer .....ada yg sokong Singa...sebb time singa bg gol...baru dengar suara jiran sebelah.....sebb pintu umah buka dengar la riuh yer................hehehe kira ok la umah aku sokong Harimau .....sebelah sokong Singa.... ok la kan...........

Jamuan Sambutan Ramadhan bg tahun 2011 Part menu jer dulu

air Laici
tembikai yg manis.....yumyum...

agkar merah kak shimah


nie biasa la air buahan2 aku nie.. dah x ke 2.. dpt sambutan suh bat lg... perasaan lak..hehehe


Chiken Chop Kantin MARDI yg baru..ok la kan RM pun dlm 7.00 kalu oder byk la....tp tk best ler..bg mkn pki sudu n grafu lak... mana pisau dia entah ler... jenuh jugak aku tengok org2 mkn paki sudu nie.....mesti tuan kanti nie ...tk byk stok ko pisau yer.....lg pun nie la first time oder C/Chop pun utk jamuan... selalu yer.. nasi...jer...ade la jugak dengar org puji2 kli nie lain dr yg lain.....

Kuah Satay... mmg mintak lebih sebb nak mkn n Nasi impit sama....ok kuah yer sedap...


nie hiasan2 tmbahan....hehehenasi impit di taja org abg botak kat opis nie....

Menu ker 2 Satay King Sg Ramal Kajang......sedap.....Samuri mmg geng opis tk layan ....


kasi dekat skit... kuah blackpaper yer lum lg..sebb dah pek2 siap..nk mkn baru buka.....

w/pun kin posa (ganti)..dia pun tk menang tangan jugak ..tolong sedia kan apa lg yg tak ckup.....tq tq tq tq..........

Semua pebelanjaan..............

Di taja Oleh GENG yg mendapat APC tahun 2010 (sumbangan dri duit yg dpt tu la sorang RM100.00) bru nie.....Kos semua sekali dlm 9++.........cash.....hehehehehehehe..


7.28.2011

Kunci Kesihatan di Bulan Ramadan




Bulan Ramadan adalah bulan ibadah yang penuh barakah. Di samping menunaikan ibadah kepada Allah S.W.T, melalui puasa individu akan mendapat kekuatan spiritual dan belajar mengawal tuntutan nafsu. Ramadan mendidik kita supaya bersabar serta lebih berdisiplin terutamanya apabila berhadapan dengan pelbagai menu yang pasti menaikkan nafsu makan lebih dari hari biasa walaupun ketika berpuasa.

Secara umumnya, puasa yang kurang berkesan adalah berpunca daripada tabiat pemakanan atau gaya hidup yang tidak sihat. Makan secara berlebihan, berulang-ulang makan sepanjang malam, makan makanan yang kurang berkhasiat, kurang minum air, tidur ketika kenyang adalah beberapa contoh tabiat yang tidak sihat dan sama sekali perlu dielakkan agar manfaat puasa sebenar dapat dicapai.

Antara Risiko Yang Dihadapi Akibat Pemakanan Yang Tidak Sihat

Di bulan ramadan kita gemar membeli makanan segera yang tidak mengandungi sebarang nutrisi yang baik untuk kesihatan sehingga sistem badan menjadi lemah, tidak bertenaga, mudah pitam dan boleh mengakibatkan pengsan. Makanan bergoreng, bersantan, berkolesterol tinggi dan mengandungi gula yang banyak menghasilkan lemak berlebihan yang akan berkumpul di sekeliling salur darah. Ini mengakibatkan tekanan darah tinggi,

sakit jantung dan diabetes kerana jantung terpaksa bekerja keras untuk mengepam darah keseluruh badan. Makanan yang dibakar atau dipanggang pula mengandungi bahan kimia merbahaya yang menghasilkan radikal bebas dan bertoksik dalam badan.

Amalan pemakanan yang tidak sihat juga boleh menjejaskan proses pencernaan yang menyumbang kepada masalah gastrousus seperti sakit perut, cirit-birit, pedih ulu hati
dan angin berlebihan. Sistem pencernaan yang terganggu boleh mempengaruhi penyerapan nutrien dan kesihatan badan.

Ramadan adalah bulan yang paling baik untuk kita merebut peluang melakukan amal ibadat sebaik mungkin bagi mendapat keredhaan Illahi. Maka amatlah penting untuk kita mengekalkan tahap kesihatan supaya berada di tahap optima dan penuh bertenaga. Pengambilan suplemen yang halal dan bersesuaian amat disarankan kerana ia membantu mengembalikan kesihatan tubuh dengan lebih baik dan berkesan.

Ahad kenduri umah FIL jengka

ko org pernah tengok ker..brg2 terpakai cam nie leh guna kan lg... ahahahah ...mula aku rasa cam pelik jer kan... hehehehehehe kipas lama....bagus gak....elok jer terletak .....jnji msak ayam tu....hehehe

nie la tukang yg membakar ayam tu... pas2 aku tk nampak dah ayam tu mana g..tk sempat pun merasa...sedih kan.....

nie la keje yer..dri awal bat onar jer... tengah org ramai dok marhaban..2 beradik nie pun sempa lg mencelah... nk tengok apa la yg rama tu dok bat... masa kecik dia org tak de la sampai batg cam nie...lain tmpat lain adatyer....anak2 aku dulu kalu majlis cukur rambut n belah mulut...org tua2 ckp la....bat kenduri pulut kuning ..bacaan ayat2 quran....habis last mmg cukur terus tk de dah nak gunting2 skit2 ...pusing keliling org ramai lak...marhaban2 semua berbagai nie....dlm talam tu ada 1 mangkuk air... gula.. garam..kurma..cincin( lelaki cincin suasa la selain dr emas, Perempuan mesti la emas) n beberapa biji kurma utk di manis kan ke mulut bby tu nnti......tu kat kg aku ler...kelapa muda.. dah jarng guna..dulu ade la....

kat umah FIL aku lak...dlm talam tu ada macam2....seperti di atas cuma tambah bunga rampai..kelapa muda.....


nie pun kaki posing jugak pantang nampak mama yer pegang camera....

!!!!!! eehhh mak cik ramai2 nie bat per yek...!!!

nk tengok jugak la.. lau bawah talam pun bawah talam la jnji nampak...

di pandang muka org tu muka org nie... hisss.. pa per aje la di Dany nie bat....

seblum nie kelapa muda tu dah di kerjakan anak sulung ku iqbal n sepupu yer alia.. dia org minum ker tumpahkan ker aku tak tau..g masuk dlm bilik dia org dah selerak2 kan brg2 dlm talam tu.. mau adik ipar aku tk mengamuk... biar jer ... aku tk kisah mmg salah anak aku pun... biar mak tam dia org bising...heheheheheh tengok muka masing penuh n gula..garam.... kurma dah ilang 1 biji.....

NurulAin Izati kot tk salah nama bby nie.. sebb dok panggil izati yer... mak long pun lupa la sayang.... ni kira cucu FIL aku yg ke 5 la... dah ada 3 cucu pompuan n 2 cucu laki anak aku yg nakal2..kat kg pun sama jer.... jenuh aku pening kepala aku nengok yer.. FIL n MIL aku pun pening n cucu2 laki yer....mesi bat hal....

tengah suapkan kurma......diam la time nie... jenuh gak nie nak beriba jer memanjang.....

nie baru nampak muka ibu izatikan....nie adik apit yg no 5..nie kembar (kembar tk seiras)nie panggil mak tam yg sorg lgi Mak Teh....mak teh yg takde hri tu.. kat Kedah..mengajar kat sek sana........ pun dah sarat2 jugak jangka bulan 8 bersalin...tmbah lg sorg cucu pak wahab....



hehehe byak ker papa lgi kelapa (nyok) tu nk kena mesin.....aku tukang tengok jer... n ambik gambar.. tolong skit2 jer...kan ramai org kg dtg tolong.... tp kat sana aku heran la.. majlis lum habis.. org kg dah siap bungkus bawa balik lauk yg di mask ....org yg bat keje tu la... dah kul 12 dah start mkn...dh bg makn.. lepas tu semua pakat2 balik ...bungkus siap2 dah... sorg 1 bawa.....tgh tak de dah org kg tolong... anak2 beranak tuan umah la uruskan ...lum lg org 2 lain yg nk dtg mkn.... lepas zohur lak.. org2 surau nk dtg.... lauk dah org dah bungkus.... lauk dah skit tinggal.. org marhaban pun di bungkus lauk yer jugak..selalu yer dah dpt bahagian utk otg marhaban..bunga telur.. n duit..... 1 ekor kambing n lebih kurang 20 ekor ayam tu lauk yer.. or tak ramai yg dtg pun...tp lauk tk ckup.. nasi kena masak tambah lg.....ptg dah tak de dah org kg dtg tolong kemas2....kena la tuan umah uruskan sendiri... aku tengok jer la.... aku dengar jer la org dok ckp2... ada yg tak puas ati....kalu byk lauk yer nk bungkus tk kisah ler.. tp kalu kg kg aku ..selalu yer ptg baru bungkus lauk.. bila selesai majlis yer... pas2 org kg tolong dri mula mjlis sampai la habis.. ada yg tolong sampai ke mlm.. sebb kt kg aku kenduri sampai ke mlm... msih ada org dtg lg....esok lepa skenduri pun jiran2 dtg tolong kemas2 kan lg...nie aku tengok pg je sampai kul 12 nampak ler jiran2 tolong lepas tu tk de dah.... semua tuan umah uruskan sndiri ler.. kenduri pun sampai kul 4.oo ptg jer ..tu pun dh tk de org dtg.....tk per la ...lain tmpat lain cara yer....

cam2 bunga ade.. yg wajib daun pandan.......


7.25.2011

Rezeki


Syukur Alhamdulillah....

buka Pay Slip..


jeng .....


jeng......


jeng........


rezeki utk bulan ni utk tahun 2011 dah bulan2 seterusnya sehingga bulan 7 tahun hadapan..baru naik lg...


Gaji naik..mmg dah tau taip2 tahun akan di naikkan gaji ...tk kira la byk ke sikit ker..janji naik...udah ler...

w/pun tk banyak mana..tp rezeki ...(dpt aku tmbah koleksi Novel aku lgi nie)hehehe..dah ade tujuan...


.......

mmg dah tambah pun tghri tdi.... 2 buah lgi novel yg aku bli...gambar tk de lg...nnti yer...


7.21.2011

Padan Muka Ko


Bengangnyeeerrrrrrr.....



aku ri nie... dah la modd aku 2,3 hri nie ok jer...nie pg2 dah bagi naik darah aku..(cpt nampak gaynyer aku kena tekanan darah tinggi ).. pose nie pose nie..(dah kurang dah pahala aku nie) sabar sabar...



sabar pun ada had jugak... ok la boleh diterima lg.... saja cri psal n aku...aku cool lg... ...melulu jer...main arah2... tau la awak tu pegawai tinggi.. kot yer pun ... ada la adab budi bahasa sopan santun skit... nama jer ada Hj, Dr.tp otak tk de.......perangai...sendiri mau ingat la... mls aku nk ckp.....ok itu bab pg pg....(masa tu aku tengok muka mmg bengang gila la ngan aku nie.. cam aku bat salah besar...pd hal bukan salah aku.. aku nie pun yer la angguk n muka blur.....aku bat per yek pk apa kesalahan aku bat sebenarnya) pas2 baru aku ingat.....bukan salah aku pun.... dia jer saja nak cri salah aku...tk per tk per.....tungu......dah tau puncayer..ok dah selesai....



lepas tu ....dah nk dekat tgh la.... dah la dtg mintak tolong pun idak... ckp elok2 tak leh ker... main arah jer.. cam kau tu bos aku lak... kalu bos tu aku yer kan la jugak.. tk berani lawan ....takut bos katakan..... nie mengalahkan dia bossssssssss........



ayat dia nie



(nieh tiap sat surat nie.. nak balas kat sekan2....lak tu kasar..pas2 tambah la ayat2 lg kat situ...aku pun ckp en saya nie tiap surat ikut yg en draf jer.. kalu dah en bat cam tu saya ikut jer.....cuba lmbut skit..sedap la aku nk nolong pun.. dah la nk mintak tolong org tp tk reti bahasa... tp aku tk ckp pun la tk nak bat ..aku ambik aku bat jugak.. sebb dah pegawai.. mana aku nak melawan..mmg seblum nie pun ada org mintak tolong kalu mmg aku free mmg tk de hal la aku nk tolong kan... mmg time tu aku tk de keje so aku pun ambik ler ....tolongkan.....w/pun bahasa dia tk sedap telinga aku dengar yer.....tk ckp byk aku ambik aku tiap..siap semua aku emial la... pas2 serahkan balik surat yg dia drafkan tu... aku ckp (nie saya dah emial kan tolong semak kot ada yg salah eja ker nak tambah pa per lgi ayat ker.. pas2 no rujukan..saya tak berani nak letak sebb tk tau no rujukan aper nnti tk sama dengan pejabat pengarah..sebb surat tu nk hantar luar dr jabatan ..bukan dlm jabatan.......pegawai mesti pndi dabt suratkan.. aku nie kuli jer...SYMP(saya yg menurut perintah)dah lak tu ..tk ckp terima kasih langsung... poyo jer..... )pas2 aku pun blah la... dah siapkan...nk tengok tak nak tengok suke ati dia la....






ok la....diam kejap....rupanya tak habis lgi kat situ.. dia g ngadu lak kat org..kata aku tak nak taip surat dia....ayat dia ni(saya ni dah la Senior officer di tendang macam bola kesana kesini semua org tak nak taip surat saya..g bising kat pantry) pas2 ngadu kat bosss.....poyooooooola ... taik kucing... nie bat aku menyampah... depan aku ckp lain belakang aku ckp lain....masa depan2 tk nak ckp cam tu... ngadu kat bos aku cam tu la cam nie la.....ooooooo mcam ko bagus.. kalu ko bagus sangat naper kot tak taip jer sendiri surat tu, ko kan pegawai tinggi...... dah mmg tu surat ko kan....lu pk la sindiri... nk je aku jwp camtu... aku yg muda(perasan mude lgi tu) nie mlas ler nk melawan ckp org tua...



yg aku mendidih sangat tu sebb dia ckp kat org aku tak nak buat... pada hal aku dah siap buat dah emialkan pada dia (dah bg tau dah emial)....dah tu hantu yg tolong dia taip tdi kot... tengok dulu tak ....aku dpt tau dia kata aku cam tu.....per lgi seranggggggggggggggggggggggggggggggggg....aku sound la.. ko ingat ko pegawai bagus sangat ker... ati aku la yg ckp .... ayat2 aku cakp cam nie>



ketuk pintu dulu kena hormat pintu bilik org bukan pintu bilik aku nak main terjah jer.... baik nie.. aku bg salam....pas2 pulas timbol pintu..jengah...aku cakp naper en suh (anu ) taip balik ..tdi kan en suh saya taip ..saya kan dah buat dah taip...dah saya emialkan..awat ckp kata saya tak mau taip surat en .......dia boleh bat bodo jawap....ye ker? cam tk bersalah.. sambil membelek2 camera cabuknyer.....tk de keje pun.. leh ckp ehhh saya tk tengok emial lg... dah tu nape tk tengok saya dah ckp tdikan dah emial ulang sekali lgi dah emial.....pas2 aku blah la tutup pintu.....puas ati aku... suka2 jer ckp aku tk nak bat... tu nnti g la ngadu kat bos aku.... dah tau dah....selama nie dia nye keje la dok ngadu kat bos aku apa yg aku dok bat kat opis.......cam dia bagus ..nk tunjuk kata dia pegawai yg dedikasi la tu konon.....piirahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh



aku jeling jer kalu teserempak n dia... sori la aku nak baik n ko... g mxxpus lg baik la... nyusahkan org jer...(peduli per org nk ckp aku pa per pun)



7.20.2011

Hapy Beday my 2 hero....Dany Hafiy n Love

cam gitu jer gaya yer... dlm kete dah tak sabar nak mkn...dh mmg mkn pun.. ye la dah lapar kan.. pas ambik iqbal ngaji ...bru ambik mama n dany kat pizza.........

nie jer yg mama mampu belanja utk anak mama n utk en suami......



ok jugak ayam dia....seblum nie tak pernah try pun lg..asyik pizza jer ....

semua habis ...anak2 pun suke.....nnti kita mitk papa lak yg belanja k iqbal & Dany..

masa nie iqbal mmg tk sabar dah.... mama ckp nnti dulu kejap jer.. mama nak ambik gambar....k...tu yg tengok ....cian...kejap jer.. pas2 mkn ler....per lg.. sebb tu pic papa pun tak de...tk smpt ...semua tk sabar2 dah...lapar....dah lewat mlm....