7.12.2011

Hari sedih utk warga LEP7

Nak di ceritakan hari nie... teramat la sedih..kerna kehilangan seorang kawan yg amat di kagumi....Al-kisah jiran lama aku di LEP 7(sapa yg dok lep 7 jer la yg kenal)....n kenalan rapat kami sekeluarga n jejiran yg lain... Takziah buat Isterinya (Pn Zue) dan keluarga beliau kena baru kehilangan seorg ketua keluarga yg amat dicintai...Meninggalkan 2 anak lelaki n seorg anak perempuan berumur 4 thun...berat mata memandang berat lg bahu yg memikulnya.....di usia masih mudah... tk sapa sangka...semoga zue tabah menghadapai dugaan yg maha hebat ini....(tk dpt byangkan jika terjadi pada aku)hissssss.............jika semua ditanggung suami..cam ner yek.. ...sengsara idup tnpa suami di sisi....pk anak2....dah la nak dekat puasa lak nie..nk raya...aduihhhhhh............ok abaikan kejap psal tu.. otak aku masih meroyan lg.....


Tk di sangka2 pg tdi seawal 3.58 suami aku mendapat panggilan mengatakan bahawa kami kehilangan seorag kawan sahabat jiran yg baik...terkejut tk terkata.....aku terus tanya en suami (aku cam mamai2 lg masa tu...tanya..pian tk dak p mana?tk terpikir dik akalku tk dak tu bermaksud meninggal..sebb rasa bru jer bercakap2 n dia mingu lepas masa bat hari father day n geng2 pangkin.......)




YAALLAH..........terus suami aku bergegas ke rumah beliau..aku tinggal n anak2 di rumah dulu sebb anak2 masih tidur..nak ku kejutkan tak sampai hati memandangkan anak2 aku pun kurang sihat....


cita ckit2 yg aku tau la....Arwah tak pernah lokek dengan membantu kwn2 jika di minta pertolongan...selalu ptg2 main takraw n suami aku n geng2 LEP .....kalu teserempak kat jln pun selalu senyum......tk sombong...n byk lg la tk tercerita lak aku........isterinya seorg yg penyabar dan peramah..... apa saja aktiviti untuk mengeratkan silaturahim antara jiran tertangga..selalu beliau sekeluarga tak pernah menolak ..kecuali ada hal2 yg tk dapat di elakkan....boleh dikatakan jiran spoting......pergi berkelah sama2 bawa anak2 jln2 bila ada kelapangan....kadang2 lepak2 kat pangkin.. borak2 kosong... sekrang kami kehilangannya......jiran2 ku tmbah lg ler aku dh tk leh nk cerita nie....dok pk...apakan jdi kat zue n anak2 dia...tdi pun yg kecil tu mcm tk paham lg naper la ayah dia terbaring kaku.....sedih aku nengok zue .....


Mmg ALLAH lebih menyayanginya.........semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan org2 yg beriman...AMIN.........telah selamat di kebumikan di perkuburan UPM lebih kurang tgh tdi...aku sempat jugak pergi tdi wpun lihat dri jauh....Insyallah zue kami sedia membantu...jika zue memerlukan pertolongan...jngn segan2 n kami......


2 comments:

Iela Fazielah said...

innalillah... takziah pd ex-jiran nana.... kalau ila pun mcm nana gak.. dok pikir... kalau kita dpt kat tempat dia.... xleh bygkan hidup ni...

* NaNa* said...

itu la kan.....cian..

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker