10.04.2012

Berebut nk jaga Adik



 haaa.. ambik ..sekali adik nagis kuat...ha   ...pujuk la ..tepuk kan main ..gabra ....
 syhuuuu...diam bby diam....
iqbal ha padan muka ko pujuk la ayok tk tahu...aku perhatikan jer....apa la abg2 nie nak bat...sebb teruja sangat..hri pertama nengok ade adik lak....
sebenarnya Iqbal dah faham dia nk dapt adik baru..masa aku perut besar ...dany la yg tak berapa nk phm skit..ye la sebb dia adik..tetiba tukar suh pangil abg ngah...pelik lak....mmg iqbal dok mengharap dpt adik gurl.... nie la gelagat dia org bila2 smpi umah jer iqbal terus cari aku nk tengok bby katayer...sebb masa aku bersalin iqbal n dany tingal kat umah pak dak yer kat semenyih....mula tu dany tk nampak lg ade bby..tetiba dngr bby nagis...ehhh terpegun kejap...itu yg  melompat atas katil semua nk nengok...(kacau)...ikutkan tu aku mmg OTW nak balik Perlis...nk balik bersalin kat kg...konon tk nak bersalin sini...nak jugak n mak....tp ALLAH MAHA KUASA...haaaaaa tk smpt nk balik kg mlm tu....
al kisahnyer........
dah siap semua dah beg brg2 balik kg..dlm bonet kete dah penuh....tp aku mmg tk sdap ati la...ajak en suami g jumpa Doktor la....nak suh  dtor tengok kan smpt tk aku nak balik jauh ni mau 7, 8 jam bru smpi kg....mlm lak tu bertolak....mmg yg anak2 lepas2 pun aku pastikan jumpa n dotr dulu seblum brtolak balik kg.  Dtor cakp kepala dah turun...dtor suh p hospital Pjaya...chek jln...aku pun ok la...terus p Hpital...msuk la kat kecemasan kejap nk jumpa dotr...chek jln dah mak ko buka 4cm...ha...ambik dtor ckp nak bersalin kat kg jugak suh suami sains surat sambut anak dalam kete tak pun kat ipoh jer smpat nie....dtor ckp dlm 2 jam nnti kau bsalin la nie...terus aku jdi nebes la...mmg la anak no 3 tp...aura takut tu cam nak beranak anak sulong jer tau....biarpun aku besalin nomal...tetap tkut....per lg...terus di pasang bib..nk dengar jantung anak..masa tu la bru aku rasa skit2 dtg ..ye la dah 2,3 x seluq...yg tk skit pun jdi skit...siap semua persiapan ..ambulan dtg ambik aku terus bawa p hospital kat persen 8..terus g tranfer aku ke Hospital Baru kat Pjaya jugak..tp utk yg berisiko rendah cam aku..tk de darah tinggi tk de kecing manis..tk pernah bat operate...kira misi2 ja yg uruskan...
kali ke 2 papa leh tman aku bersalin...
Alhamdulillah selamat akhirnya 1.37 pg aku selamat pun bersalin bby gurl2.......ahh lega rasanye...tp x nie..aku nyer jahitan opss nk cite ker...cita jer la kot2 pernah jdi kat ko org kan...koyakkan yg teruk..sebb aku ade buasir...seksenya lak nk tungu time sudah jahit..sebb atas bawah kena jahit....mak oi....nak marh misi2 tu...dh mmg keje diakan...nak baik kan tahan jer la...bius tk de mentah2 idup2 siot.....

No comments:

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker